Friday 7 September 2007

Siegmundovy formanty

Při testování mikrofonů zapůjčených v ELARu jsem nahrával se vzorkovací frekvencí 92 kHz, mohl jsem tudíž vidět formanty až do 46 kHz (polovina 92). U nahrávek pořízených v kanceláři archívu i u mně na koleji jsem si všimnul vysokofrekvenčních formantů (tzv. Siegmundovy formanty).

Nahrávka jedný z Rusek a Krišny má na levým kanálu formant na 31,5 kHz a na pravým 32,5 kHz.



Nahrávka Martiny a mě má 3 stoupající vysokofrekvenční formanty.



Nahrávka Luisy a Stewarda měla 3 konstantní formanty, dokonce ve slyšitelném spektu, nejsilnější na 16,5 kHz.



U mě na koleji v mým 4minutovém monologu je vidět Siegmundova formanta stoupající z 28,5 na 30,5 kHz.



Zatím se přesně neví, co jsou tyto formanty zač. Jejich objevitel se domnívá, že jde o audiosmogové signály pocházející z různých technických přístrojů kolem nás. Bližší informace bude moci sdělit možná zítra po poradě s technickým perzonálem ELARu.

No comments: